In Gäster, Medlemmar

Detta pressmeddelande har idag skickats ut till de lokala medierna.

Golfklubb satsar på unikt äldreboende i Uppsala kommun

Tillsammans presenterar Burvik Golf och Property development&design AB ett unikt projekt för äldreboende på landsbygden. Det ska ge samma kvalitet som i tätorten, men med naturen och golfbanan inpå knuten.

Vi vill skapa ett äldreboende med god trygghet och omsorg och samtidigt ge de boende och deras barn och barnbarn unika möjligheter till fritidsaktiviteter.

Äldreboende och golf för alla

Burvik Golf Resort, med närhet till såväl Stockholm som Uppsala och Arlanda, är en utmärkt plats för ett individuellt boende för alla, inklusive äldreboende. Förutom golf för alla åldrar skapas möjligheter till tjänster som rådgivning, sjuksköterska, fysioterapi, Spa, föreläsningar, utställningar och trivselaftnar som alla i Burvik och i dess närhet kan ta del av.

Unikt projekt inom svensk äldreomsorg

För detta syfte vill vi tillsammans skapa en låglänt byggnation anpassad för äldreboende nära naturen och med utsikt över golfbanan. Det ska innehålla olika bostadsstorlekar och en skyddad innergård med stora gemensamhetsytor. Här ska man som äldre kunna bo tryggt vare sig man behöver omsorg eller inte.

Bidrar till levande landsbygd

I Burvik skapas arbetstillfällen för boende i närområdet, till exempel i Edsbro och Knutby. Det innebär också bättre underlag för affärer, skolor, vårdcentraler med mera. Det bidrar till en mer levande landsbygd, ett uttalat mål för de flesta i dagens samhällsdebatt.

Varför på en golfklubb?

Golf är en populär fritidsaktivitet som kan utövas av många långt upp i åren. Vare sig man spelar själv eller promenerar i den vackra naturen är det bra för folkhälsan och själen.

För mer information:

Property development&design AB (PDD)    Burvik Golfklubb

Tom Löwgren                                                 Leif Ollerstam

tel: 073-391 49 11                                           070-728 28 80

e-post: tomlwgren@gmail.com                  leif.ollerstam@telia.com

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.